Infraroodborstje op 30 mrt. 2011 13:01:01
Het kan iedereen wel eens overkomen, je hand verbranden tijdens het koken of een bijtend middel over je heen krijgen. Of iemand die zich verslikt. Weet jij dan wat je moet doen en is een BHV cursus daar een aanvulling op? Of weet je automatisch wel wat te doen in een noodgeval?
Vaak zie je in winkelcentra nu ook een AED hangen, weet jij bijvoorbeeld hoe het apparaat werkt? Ik ben wel eens benieuwd of jullie vinden of EHBO/BHV nuttig is om te hebben. :)
Hoi, ik vind het nuttig ja. Jammer genoeg heb ik het niet.Maar goed,ben nooit te oud om hette leren. Ik vind van mezelf dat ik te weinig kennis heb van wat te doen als dit soort kleine ongelukjes gebeuren die je noemt. Ik weet ook niet hoe een AED werkt. Maar wel goed dat ze er hangen!Groet,Cupido
Ik wil het wel kunnen, maar ik wil zeg maar liever niet steeds die opleiding doen van BHV//EHBO, want ik kan het soms bijna benauwd krijgen van vreemde mensen aanraken. Heel stom misschien, maar ja, als je ermee te maken hebt, wat doe je er dan aan...
Ja ik houd ook niet zo van onnodig mensen aanraken, maar in een noodsituatie zul je wel moeten. Reanimeren met de bijbehorende beademing geven lijkt me vreselijk, al denk ik dat er genoeg adrenaline door je lijf gaat dat je daar niet bij stil staat.
Overigens kun je natuurlijk ook gewoon handschoenen aantrekken, dan is het fysieke contact misschien iets minder voor je gevoel.
Hey, Aangezien ik nog maar 15 ben kan ik deze cursussen nog niet volgen, ik volgde al wel een EHBO-cursus voor kinderenmaar deze inhoud was beperkt. De BHV-cursussen lijken mij zeker nuttig en ik zou deze ook graag volgen maar buiten 16+ zijn moet je ook in groep komen en moet alles met BTW-nummer enzo in orde zijn (enkel mogelijk voor bedrijven). Het lijkt mij daarom geen slechte zaak om deze opleidingen meer toegankelijk te maken (ook voor de mensen thuis) en de prijs ervan te drukken. Ik leerde basis reanimatie en wondverzorging, en deze dingen komen best wel van pas ! Grtz, Anton.
Aangepast op: 9 jul. 2011 16:16:33
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED