Rosa op 18 aug. 2010 13:38:42
Ik ben al geruime tijd vreselijk moe. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die heeft mijn bloed laten onderzoeken, daaruit blijkt dat ik een behoorlijk gebrek aan vitamine B heb. Nu heeft hij me pillen voorgeschreven die ik elke dag moet slikken, maar op het internet lees ik dat het veel beter is om het met injecties te doen omdat pillen niet goed worden opgenomen? Verder vraag ik me af hoe ik nu aan dat tekort kan zijn gekomen, want ik eet best gezond, veel groente en fruit en vlees en vis. Iemand die hier wat meer over weet?
Het klinkt wel gek, want ik heb inderdaad injecties gekregen toen ik een tekort had, volgens mijn ha werkten pillen niet goed. Ik gebruikte toen veel maagzuurremmers en hij zij dat het daardoor kon komen dat de vitamine B12 niet goed werd opgenomen. Injecties hebben wel goed geholpen, na een maand voelde ik me een stuk fitter.
Hallo Rosa,
Uiteraard is niet alles dat op internet te vinden is waar. Controleer altijd de bron, is deze bron betrouwbaar en kunnen mensen deze informatie muteren (zoals bij bijvoorbeeld Wikipedia, waarin ook regelmatig nog fouten in staan).
Naast het gebruik van de voorgeschreven pillen kan je ook vitamine B12 uit natuurlijke bronnen halen (o.a. kaas, melk, vis, vlees en eieren). Ten slotte is het nuttigen van (suikervrije) energy-drinks zo nu en dan mogelijk een oplossing in geval van een grote dip vanwege (o.a.) de toegevoegde vitamine B12.
Ik denk dat de pillen niet goed oplossen in je maag, waardoor de stof niet volledig word opgenomen. Bij vloeibare inname (zoals dus bij o.a. energy-drinks) zou dit veel makkelijker moeten gaan. Logischerwijs is het natuurlijk verstandig om nogmaals contact op te nemen met je huisarts en daar de situatie voor te leggen.
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED