Lina op 23 aug. 2010 13:35:02
Hoi! Mijn dochter vertikt het om groente te eten. Fruit krijg ik er nog wel in, maar groente weigert ze echt. Heb echt alles geprobeerd en ik maak me zorgen dat ze nu niet genoeg groente binnenkrijgt. Ik geef haar al extra vitaminen, is dat genoeg om goed te maken dat ze geen groente eet?
Hallo Lina, ik zou me er niet al te druk over maken. Als je kind gezond is en niet te dik krijgt ze waarschijnlijk wel de goede stoffen binnen, meestal hebben kinderen daar een goed instinct voor. Mijne belazerde ik altijd een beetje door bijvoorbeeld in de spagettisaus gepureerde groenten (zoals broccoli, dat smaakt toch nergens naar) te mengen. Dan aten ze het zonder te weten. En de meeste kinderen houden wel van rauwkost als je het lekker klaarmaakt. Heel klein gesneden komkommer, radijs, bleekselderij, wortel en dan mengen met wat stukjes ananas (uit blik), appel en dergelijke. Eventueel aanmaken met wat mayonaise en dan gaat het er meestal wel goed in.
Kun je het bijvoorbeeld ook niet mengen met iets anders? Of dat je bijvoorbeeld appelmoes bij de groenten doet? Of het mengen tot een lekkere salade. Ik zou je kind sowieso leren groenten te eten, zeg ook dat het goed voor ze is, een klein beetje op het gevoel spelen moet zo nu en dan kunnen ;)
Ik deed er vaak appelmoes door, wat de meeeste kinderen toch lekker vinden, zo kwamen ze toch vaak aan hun vitamientjes. Mijn kinderen hielden van rauwkost, wat ik hun tussendoor vaak aanbood, zo hebben ze toch geleerd om groentes te eten.
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED