Aiden op 18 aug. 2010 13:29:17
hoi. de nagel van mijn grote teen is in mijn voet gegroeit en nu doet het heel erg pijn en kan ik ook geen schoenen aan. Wat kan ik daaraan doen ik durf neit naar de dokter want ik ben bang dat hij dan de hele nagel erafhaalt.
Aiden, de dokter haalt niet gelijk je nagel eraf hoor. Wat hij/zij zal proberen is om de nagel een klein beetje op te tillen en daar iets onder te leggen (bijvoorbeeld een heel dun rolletje watten of een stukje gaas) om zo de nagel weer in het gareel te krijgen. Je kunt dat zelf ook proberen. Dat gaat het makkelijkste als je je voet eerst even weekt in een badje lauw water met soda, daar wordt de huid zachter van.
Ook hiervoor kun je naar de pedicure, mits de nagel al ingegroeid is.
ik had dit probleem vroeger heel veel, toen ik mijn nagels te kort en te schuine afknipte aan de hoeken. Huisarts heeft wel eens een stuk van ene lolliestokje onder mijn nagel geschoven, dat hielp super goed en deed geen pijn!
Hallo, dit probleem heb ik al jaren aan de grote teen van mijn li. voet. Ik denk al wel 25 jaar. Heel erg veel pijn aan gehad. Ik ben nu 55 jaar. Toen kwam ik een keer bij de podotherapeut en die zei dat ze een beugeltje op die teen kunnen plaatsen tegen het ingroeien. Het is eventjes een beetje pijnlijk als dat beugeltje erom komt, maar daarna heb ik maanden geen last van pijn. Maar als het beugeltje er bijna af is doordat de nagel groeit, maak ik weer een afspraak voor het verzetten ervan. Het kost 35 euro, maar wordt vergoed. De allereerste keer is het wat duurder omdat ze dat beugeltje eerst moeten maken via een mal.
Dat klinkt als een goede oplossing. Ik heb er geen last van, maar mijn zus wel, dus ik ga het meteen aan haar doorgeven. Zij is al een paar keer soort geopereerd.
Goh, dat klinkt me nogal onhandig in de oren, maar ik heb er ook een twee drie geen beeld van, hoe die beugel er dan uit moet zien en hoe dat dan wordt geplaatst. Asl het werkt is het prima natuurlijk. Wat ze allmeala wel niet utvinden he, tegenwoordig..
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED