Geert op 18 aug. 2010 12:00:10
Mijn neus zit altijd verstopt, zelfs als ik niet ziek of verkouden ben. Vooral ´s nachts heb ik er heel veel last van, dan kan ik er niet van slapen. Ik gebruik neusdruppels (otrivin) en die helpen wel, maar ik heb laatst gehoord dat het heel slecht is om die langer dan een week te gebruiken. Als ik geen neusdruppels gebruik kan ik echt niet slapen en heb ik vaak de volgende dag hoofdpijn.
Hallo Geert, ik heb daar ook lang van gehad. Ik was werkelijk waar verslaafd aan de otrivin. De KNO-arts heeft me toen uitgelegd dat het alleen maar erger wordt als je otrivin lang gebruikt, omdat je slijmvliezen dan gaan opzwellen. Ik heb van hem andere neusdruppels gekregen, genaamd Rinocort, die je wel langdurig mag gebruiken. Omdat dat niet direct werkt mocht ik eerst nog een week otrivin gebruiken net vóórdat ik de Rinocort nam, zodat mijn neus dan goed open was. Na een week ben ik gestopt met otrivin en heb vanaf toen alleen nog maar de rinocrot gebruikt en het werkt echt perfect. Geen enkele last meer van een verstopte neus of sinusitis. Dus vraag eens bij de arts, ze zullen waarsch. wel eerst een allergietest willen doen, maar dat is natuurlijk alleen maar goed.
Hoi, ik heb ook jarenlang een chronisch verstopte neus gehad, en een neus die continu "liep". Dat klinkt grappiger dan het is, want het is echt niet tof om altijd te moeten niezen, snuiten en snotteren. Ik heb ook ene allergietest laten doen, en daar kwam van alles uit: kat/hond, andere dieren en hooikoorts, maar geen huisstof. Wat ik wel dacht, omdat ik het soms zo maar kon krijgen, zonder dat er een andere "prikkel" in de buurt was. Ik heb Neusspray gehad van de huisarts (rhinicort), maar die gebruik ik niet meer. Reden: het gaat de laatste maanden eigenlijk heel goed. Ik heb nog wel eesn een aanval, maar die is na een dag over en dan heb ik er weken geen last meer van. Ik heb het idee dat het komt omdat ik stuk beter in mijn vel zit, minder stres, gewoon gelukkiger. Mijn neus is een zwakke plek, en als ik stres heb dan krijg ik ook veel"allergische"recaties. Je hebt hier waarschijnlijk niet veel ana Geert, op korte termijn, maar hou in gedachten dat lichaam en geest samengaan. Via een omweg kun je vaak ookje klachten oplossen.succes!
Hoi Zonnevlecht, heel erg bedankt voor je reactie; ik heb vergelijkbare klachten en heb nooit eerder de link gelegd met stress, terwijl dat er bij mij ook best de oorzaak van kan zijn.
Hoi, weet iemand misschien hoe lang je door mag gaan met otrivin1 week gebruikeneven stoppen en dan weer 1 week gebruiken en gazo maar door.groetjes, Cupido
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED