jackdaniels op 23 aug. 2010 01:35:34
Voor de zoveelste nacht achtereen kan ik niet slapen. Op mijn werk is het problematisch op het moment, we zitten in een grote reorganisatie en ik ben bang dat ik mijn baan kwijt raak. Vooral ´s avonds in bed ga ik liggen piekeren en dan kan ik niet meer slapen, met als gevolg dat ik me steeds slechter voel, het slechter doe op het werk en daardoor nóg meer stress heb. Hoe doorbreek ik deze negatieve spiraal? Ik wil liever geen slaapmiddelen slikken, want ik moet overdag juist scherp zijn om overeind te blijven in die fusie.
Hoi Jack, probeer je allereerst niet te druk te maken om het niet slapen (ja ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan), want zoals je al zegt maakt dat het alleen maar erger. Jouw positie in het bedrijf zal heus niet afhangen van deze paar weken, er wordt vast ook gekeken naar je functioneren in al de tijd dat je daar werkte. En bovendien zal iedereen gespannen zijn. Probeer zo ontspannen mogelijk naar bed te gaan. Liever geen tv of computer vlak ervoor. Maak een wandelingetje, of lees een boek of tijdschrift. Als je niet kunt slapen, blijf dan niet in het donker liggen piekeren maar pak en boek of sta even op. En blijf vooral tegen jezelf zeggen: het is niet zo erg als ik een tijdje wat minder slaap. Succes!
Hoi Jack, Op onderstaande site is een overzicht gegeven van oplossingen ter voorkoming van stress. Ook kun je aangeven wat voor jou geholpen heeft zodat ook andere hiervan kunnen leren. [site] Ik hoop dat je er iets aan hebt..
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED