Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

u wordt misschien niet volledig geinformeerd in de GGZ of PSYQ

kritiekpsyq op 2 apr. 2014 17:16:59

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Deze conclusie is gebasserd op eigen ervaringen met de GGZ.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Het gaat om de procedure van het volledig informeren van de patient zodat die keuze heeft, ik geef geen medische adviezen. Ik zeg niet of pillen goed of slecht is, of een behandeling slecht of goed is.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Het probleem is dat er in de GGZ eenzijdige voorlichting is om pillen te aanmoedigen en mensen opzettelijk niet te informeren over alternatieve behandelingen, dat is dekernvraagwaarom dit zo is. Omdat mensen niet voorgelicht worden over andere behandelingen dan pillen is de reden waarom er 1 miljoen mensen of misschien wel meer pillen slikken, gewoon omdat mensen opzettelijk niet geinformeerd worden over andere behandelingen. De GGZ weet dat ook heel goed zelf, het niet informeren is eigenlijk misleiding, manipulatie van de patient. Ook is het normaal in de zorg om zo weinig mogelijk pillen voor te schrijven, alleen als het nodig is, maar in de GGZ wordt er blijkbaar anders gedacht, zoveel mogelijk pillen voorschrijven ook als het anders kan. Elke behandeling ook pillen is een risico en zo weinig mogelijk risico voor de patient is normaal in de zorg toch. Onderstaand voorbeeld geeft aan dat het niet om kosten gaat. Ook het informeren kost een paar minuten, dat kan ook geen reden zijn....

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="LEFT">De fabrikanten van al die pillen verdienen erg veel geld en hebben ook baat bij patienten die de pillen hun leven lang slikken. De geestelijke gezondheidszorg volgt misschien wel het beleid van de pillen fabrikant, maar dit kan ik me niet goed voorstellen, dat zal wel niet zo zijn...

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="LEFT">Ook moet de oorzaak van psychische problemen bij een patient worden weggenomen, anders wordt het eeuwig dweilen met de kraan open, eeuwig sukkelen in de ggz....

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">De patient heeft informatie nodig om de juiste beslissing te nemen voor zichzelf, samen met de GGZ, direct de juiste behandeling is beter dan van het kastje naar de muur worden gestuurd en nergens terecht komen, eindeloos aansukkelen.... Hoe langer je wacht met een juiste behandeling hoe erger de ziekte wordt...

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="LEFT">Ook moet rekening worden gehouden met de diagnose dat mensen niet altijd van hun zelf weten wat ze hebben aan psychische problemen, soms vinden mensen iets normaal en zeggen niet wat er aan de hand is. Een paar eenvoudige testen of vragen kunnenhierbij helpen. De patient direct goed doorverwijzen is erg belangrijk, hier moet aandacht en tijd aan worden besteed.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">De huisarts heeft al een selectie, als voorbeeld een gepeste depressieve patient. Dit is maar een voorbeeld om het uit te leggen, er zijn ook andere situaties, maar mijn vermoeden is dat dit voorbeeld het topje is van de ijsberg en dat er veel meer aan de hand is in de GGZ...

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">De ene patient die wordt naar psychotherapie gestuurd, dat is gewoon een fatsoenlijke behandeling eventueel zonder pillen. Hier wordt gewerkt aan een echte oplossing en wordt de oorzaak onderzocht.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">De andere patient wordt naar PSYQ gestuurd en krijgt daar een behandeling waarbij de oorzaak uit het hoofd wordt gepraat, terwijl eigenlijk het wegnemen van de oorzaak de halve oplossing is. Terugval kans na deze behandeling bij PSYQ is erg groot omdat de oorzaak nog steeds zal bestaan. Daarnaast is het de bedoeling dat de patient maar wat pillen slikt om staande te blijven omdat de oorzaak blijft bestaan. Ook wordt bij deze PSYQ behandeling u nog eens aangepraat dat er geen andere behandelingen zijn en wordt er van alles in en uit uw hoofd gepraat, zie de uitbereide beschrijving in een volgend hoofdstuk op mijn website, een zeer schadelijke behandeling met grote terugval kans.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">De behandeling bij PSYQ met pillen kost handen vol geld en duurt veel langer dan psychotherapie, dus psychotherapie is uiteindelijk goedkoper en er is minder kans op terugval, op langer termijn ook goedkoper.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Het gros van de bevolking wordt naar PSYQ gestuurd, ik begreep dit allemaal niet meer, dus ik heb naar antwoorden gezocht.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Er is dus iets goed mis in de GGZ en dat heb ik beschreven op de website. Ook berichten in het nieuws over GGZ en psychische problemen geven aan dat het toch echt niet goed gaat............

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Ook vraag ik me echt af of het verstandig is om een miljoen mensen vol te stoppen met pillen die eigenlijkbewustzijnsveranderende middelen zijn en uiteindelijk misschien niet eens definitief genezen,,,,, mensen die afhankelijk worden gemaakt van pillen, mensen die anders niet psychisch volledig kunnen functioneren in de maatschappij...

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Als patienten niet definitief genezen worden met de pillen dan komen er steeds meer patienten bij die pillen nodig hebben, nu gebruiken 1 miljoen mensen pillen, hoeveel zal het over een paar jaar zijn, neemt misschien wel drastisch toe in deze snelle stressvolle maattschappij.

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Wordt van een patient die pillen slikt alle symptomen onderdrukt of blijven toch enkele symptomen niet onderdrukt. Zoveel mensen met nare bijwerkingen, wat is de invloed hiervan op de samenleving, is dat onderzocht... Nogmaals in ben niet tegen of voor pillen of welke behandeling dan ook, maar ik vraag me dit gewoon af. Pillen kunnen bijvoorbeeld ook invloed hebben de rijvaardigheid, gebeuren hier ongelukken door, nou ongetwijfeld.... Hoeveel mensen gebruiken er nu in Nederland pillen die de rijvaardigheid kunnen beinvloeden... Bijvoorbeeld ouders die pillen krijgen, hun emoties worden anders, heeft dit ook invloed op kinderen, kan een moeder met pillen nog natuurlijke juiste emoties hebben voor een kind..., ik weet het niet....

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium">Meer info op<a style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px" href="http://everyonehappyverbeterdeggz.webklik.nl/page/conclusie">http://everyonehappyverbeterdeggz.webklik.nl</a>

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="center"><span style="font-family: Arial; font-size: large">Psychiatrische &quot;medicijnen&quot; zijn bewustzijnsveranderende middelen die worden voorgeschreven om gedrag en emotie te be&iuml;nvloeden. Er zijn pillen om emotie en gedrag te onderdrukken of op te peppen. Deze middelen zijn niet bedoeld om iets te genezen, maar om symptomen te onderdrukken.</span>

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="center">

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="center"><span style="font-family: Arial; font-size: large">Psychiatrische middelen zijn drugs en worden vaak ook zo geclassificeerd.</span>

<p style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: medium" align="center"><span style="font-family: Arial; font-size: large">Ritalin en soortgelijke middelen vallen in Nederland onder de Opiumwet.</span>

FORUM LOGIN

Nog geen lid? Meld nu gratis aan!
Gegevens kwijt?

Advertorial

Advertorial

Consumed op facebook

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock