Sweety123 op 24 aug. 2010 22:25:39
Ik heb altijd veel last van een nerveus gevoel. Daar slikte ik oxazepam tegen, maar de huisarts wil dat ik daar mee stop. Ook al omdat ik probeer zwanger te worden. Nu heeft hij me aangeraden te gaan hardlopen. Slaat dat ergens op? ik vind het meer klinken als een soort zoethoudertje.
Hai Sweety, het klinkt gek maar het helpt echt. Dat is ook al uitgebreid aangetoond in wetenschappelijk onderzoek. Door hardlopen maak je een stofje aan dat werkt als een soort natuurlijke oxazepam/antidepressivum. Het is moeilijk om je er toe te zetten, maar je zult merken dat het uiteindelijk verslavend gaat werken. En je komt ook nog eens buiten, wat ook erg belangrijk is als je veel last hebt van stress.
Hallo Sweety123,
Hardlopen kan inderdaad helpen tegen depressies en nerveuze gevoelens. Je kan zelfs aan het begin van je zwangerschap doorgaan met hardlopen (luister uiteraard goed naar je lichaam). Zoals Marjaja aangaf word een soort natuurlijke oxazepam aangemaakt (serotonine en endorfinen) die er voor zorgen dat je je beter voelt, meer zin krijgt in seks, sneller initiatief neemt en het zorgt er voor dat je stress als het ware afreageert. Indien je een partner hebt kan hij je misschien helpen met een planning maken of zelfs met je mee lopen, iets dat bovendien goed is voor de relatie. En natuurlijk niet te vergeten word je er fit van en verlies je overtollige kilo's. Kortom, genoeg redenen om het te doen!
Aangepast op: 30 aug. 2010 15:23:40
Bedankt jongens, dit wist ik echt niet! Ik ben ook een nerveus/onzeker persoon en wil liefst geen medicijnen slikken. Ademhalingsoefeningen helpen me aardig. Maar als ik de vele voordelen van hardlopen lees, dan ga ik me maar eens daarin verdiepen, wie weet.....thnks, xxx
Dit is ook wel wat voor mij! Stress heb ik tegenwoordig wel minder, maar dat geldt ook voor beweging :) Helpt het bij jou al cupido?
Ik wil toch even een kritische noot plaatsen. Ik denk dat veel mensen niet precies weten hoe ze moeten beginnen met hardlopen en door hun enthousiasme te snel en teveel willen. De kans op een blessure tijdens hardlopen is erg groot en eenmaal je een blessure hebt ben je weer een tijdje uit de running. (leuke woordspeling, is het niet?)Zoek daarom goed uit welke methode goed bij je past voordat je besluit te gaan hardlopen. En volg zeker je hardloopschema, anders heb je er een nieuwe stressfactor bij ;)
Leuke woordspeling ja haha. Enneh Annete of het bij mij al helpt? .... kuche kuche..ahum gelukkig kun je mij niet zien, ik word rood. Ja stoer gepraat daarboven op 8 november, ik zal heel eerlijk zijn: er is niets van terecht gekomen. Ik denk dat infroroodborstje hierboven, het goed door heeft, idd, weet niet precies hoe ik moet beginnen, en heb het daarom steeds uitgesteld. En je weet wel: van uitstel komt afstel. Ik heb ook iets minder stress en iets meer calorieën. Ik wil eigenlijk wel een loopband.. Nadeel vind ik wel dat het dan binnen moet. Maar ik vind het wel handig. Want ik ben niet zo iemand die even zo hier in de buurt gaat rennen. Ik vind het hier niet zo gezellig, zo langs de wegen. Ik doe zoeiets liever in het bos of langs dekust... iig in de natuur.Groet Cupido
Aangepast op: 7 apr. 2011 22:14:05
Toen ik een jr. of 16 was heb ik het wel ong. 2 jr. gedaan. Iemand vroeg mij om op de fiets mee te gaan. Toen vond ik het ook leuk om het te proberen, en zo heb ik het 2 jr. volgehouden. En ik voelde me idd daarna heel lekker etc.
Aangepast op: 7 apr. 2011 22:16:35
Dat heb ik precies hetzelfde Cupido, niet precies weten hoe te beginnen en voor je het weet ben je alweer maanden verder. Binnen vind ik op zich geen probleem, maar in de praktijk doe ik dan toch ook zelden wat. Dan staat het weer in een ongezellig kamertje of heb ik wel een ander excuus. Ik heb nu als begin in ieder geval weer mijn fitflops aangetrokken, misschien helpt dat wat aan de lijn. Met stress waarschijnlijk niet zoveel, maar minder kilo's is misschien ook wel minder stress
Ik durf het bijna niet te vragen maar wat zijn fliptops nou precies XD? Nou ik maak juist wel gebruik van zo'n apparaat, daarom zoek ik ook een stevige, die niet zo 123 stuk gaat. Groet Cupido!(ben benieuwd over die flopflips)
Fitflops zijn soort slippers die je zouden moeten helpen om af te vallen. Een beetje als die Skeckers Shape Up schoenen, alleen dan in de vorm van slippers. Ik weet niet of het echt helpt, maar je voelt je kuiten wel als je er een poosje op loopt. Dus dan denk ik dat het in ieder geval iets doet! Ik heb ze iets van drie jaar geleden kado gekregen en draag ze nu bijna elke zomer. Wel alleen rond het huis, want ik vind het geen gezicht om mee te gaan winkelen hihi
Zijn flip flops (of slippers) niet enorm slecht voor je voeten?
Nee hoor helemaal niet. Ze zijn juist ergonomisch gevormd. En daarom ook nie tzo heel mooi
Ok, ik dacht dat ze juist veel te weinig steun boden aan je voeten waardoor je misvormingen kon krijgen of gewoon last kreeg tijdens het lopen.
Mja nu weet ik wat fitflops zijn. Ik had er nooit van gehoord. Bedankt! Misvorming zou ik liever niet willen :O. Groet,Cupido
Aangepast op: 13 apr. 2011 11:54:34
Daar hoef je volgens mij ook niet bang voro te zijn, dat heb ik nog niet gehad gelukkig!! Wel irriteerde bij mij op een gegeven moment dat dingetje tussen je tenen. Maar goed, alles voor de slanke lijn!
Ik ben ook niet bang..
Nou ja, bij wijze van spreken natuurlijk :-)
No hard feelings, Annete ;-)!!
Hoi, ik heb in mei een goeieloopband gekocht. Wat infraroodborstje zei over te enthousiast beginnen... heb ik dus ook gedaan..zucht. Ik ben de 1e week iedere dag een uur heel snel gaan wandelen(5-5,5km/h), en soms ook rennen om even te kijken wat die loopband allemaal kan. Ook de helling heb ik uitgeprobeerd rennend etc. Na een week kon ik haast niet lopen... hele zere knieën. Was best verdrietig, want ik wilde zo graag verder. Ook denk ik dat ik verkeerde schoenen aan had. Fitness schoenen. Ik wil weer heel graag beginnen, want nu pas is de pijn een beetje over. Ik ga iig niet bezuinigen op goeie schoenen. Ik heb er eentje gepast met gel in de zolen: Asics gel kinetc-3. Heeft iemand hier ervaring mee?
WAt goed zeg!! Maar jammer dat het na een week mis ging. Ik heb mij ingeschreven bij de sportschool en dat gaat goed (ik ben nu vier keer geweest). Ik heb Nike schoenen, ook met soort gel erin, die pasten precies bij de manier waarop ik loop (een beetje schuin, met de zijkant naar binnen als je begrijpt wat ik bedole)
Ja goed hè,dank je Yvette!! En ik vind het van jou goed dat jij naar de sportschool gaat, en dat het goed gaat!! Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb nike schoenen gepast, maar ik heb smalle voeten en daardoor werd mij Asics geadviseerd. Ik durf even niet op mijn loopband, maar ik wil zo graag! Ik wandel gewoon buiten, en ik fiets. De pijn is wel veel minder gelukkig. Sport ze hè! Groetjes, Cupido
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED