Cupido op 23 feb. 2011 16:38:17
Hoi, wat is frigiditeit precies? Gaat het er nou om dat iemand niet kan, of niet wil? Hoe komt zoiets, en kan je er wat aan doen? Het gaat niet om mijzelf hoor, bij mij werkt alles goed! Ik schiet juist liefdespijlen af haha groet, Cupido
Is het een ouderwets woord?
Het is een verouderd begrip uit de seksulogie. Het is net zoiets als impotentie bij de manmaar hier is hetde vrouw die ongevoelig is voor seks denk ik.
Het komt van 'frigide', koud. Alleen volgens mij is het niet speciaal iets wat je kiest, maar inderdaad meer ongevoeligheid (die je 'overkomt')
Heeft het te maken met de clitoris? Omdat het vergeleken wordt met impotentie?
Aangepast op: 28 feb. 2011 22:01:00
Het is heel verschillend, het kan schaamte zijn of heeft iets onprettigs ervaren of meegemaakt wat nog niet verwerkt is. En als iemand geen zin in sex heeft werd het ook wel zo genoemd. Voor zover ik weet word dit woord nu niet meer gebruikt?
Dank je. Nog even een vraag: kan zoiets behandeld worden bij bijv. een psycholoog of sexuoloog? Ja de persoon waar ik over praat heeft in haar vorige relaties steeds hetzelfde 'probleem' waardoor steeds de relaties stuk lopen.
Dit zouze toch echtbeter kunnen bespreken ennavragen bijhaar huisarts en hij/zij kanhaar dan verwijzen naar de persoon die daar geschikt voor is. Succes Groetje Chrisje
Is goed hoor. Vriendelijk bedankt!Groet Cupido
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Hoi,Ik heb jaren last gehad van hardnekkige roos... door seller1035 op 22 mei.
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED