Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

afbouwen anti-depressiva

Ellen op 26 feb. 2012 11:33:27

Wat me opvalt, is dat bij het stoppen met een anti-depressivum, de artsen nog steeds heel snel afbouwen. Met sprongen vansoms wel 50%per keer. Ik heb hier een beetje onderzoek naar gedaan en het blijkt dat ze dit doen, omdat het zo in de bijsluiter staat. Ze nemen het advies van de fabrikanten dus klakkeloos over, zonder hun gezonde verstand te gebruiken. Iedereen weet dat je niet te snel moet afbouwen, maar toch wordt het nog steeds gedaan. Van 20mg naar 10mg en dan stoppen is echt veel te drastisch (bij paroxetine) En om de dag een andere dosering werkt ook helemaal niet. Al deze gegevens zijn bekend, maar toch blijven de medici maar doorgaan met dit sterk verouderde en achterhaalde schema, met allle gevolgen van dien. Dit is schandalig, want ze spelen letterlijk met ons leven zo. Heb al bij diverse instanties aangeklopt, maar ze houden maar vol dat dit het beste afbouwschema is, puur omdat de farmaceutica dit zegt. Heb het nog niet opgegeven, maar wordt hier wel heel moe van. Waarom houden ze zich hier zo halsstarrig aan vast. Als er iemand is die me wil helpen om hier iets aan te veranderen: GRAAG ! Het liefst iemand met zeggenschap binnen de medische sector of een journalist .

FORUM LOGIN

Nog geen lid? Meld nu gratis aan!
Gegevens kwijt?

Advertorial

Advertorial

Consumed op facebook

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock