Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

Endometriose ervaringen?

Laura op 22 dec. 2011 09:30:41

Hoi,

Ik heb eindelijk, na 5 jaar de diagnose Endometriose gekregen. Met veel gedoe, artsen stuurde me naar huis, mensen vonden me een aansteller en heel vermoeiend allemaal.

Nu heb ik de diagnose en eigenlijk is het alleen maar vermoeiender geworden.. Ik ben 4 jaar aan de pil geweest. Hielp niet echt, na 3/4 weken werd ik toch wel ongesteld en lag ik weer op bed met pijn.Daarna de prikpil geprobeerd, ik heb hem nu 2 maanden en ik word er letterlijk niet goed van.. Ik heb stemmingswisselingen, geen honger gevoel meer, ben heel erg down, slaap slecht, heb opvliegers gehad, reageer overal overemotioneel op en ik ben echt mezelf niet. Ik heb dit besproken met mijn arts en die zegt dat ik kan kiezen, de pil of de prikpil.. Wat dus kiezen uit twee kwaden is. Of elke maand sterven van de pijn of me dagelijks heel slecht voelen..

Inmiddels zo erg dat ik veel pijnstillers slik tijdens mijn menstruatie (5 naproxen, 5 paracetamol en op 2/3 dagen Tramadol daarboven op) , mijn relatie komt onder druk te staan door onbegrip, mijn lage libido en nu extra doordat ik een gestoorde teef ben door die prikpil. Ik ben 100% arbeidsongeschikt verklaard en ik ben dit alles zo zat! Ik ben net 20, ik wil naar school, ik wil uitgaan, dingen doen. En het lukt gewoon allemaal niet :(

Iemand ervaring/ Advies? Is de pil of prikpil het enige wat het ziekenhuis kan doen?

FORUM LOGIN

Nog geen lid? Meld nu gratis aan!
Gegevens kwijt?

Advertorial

Advertorial

Consumed op facebook

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock