mike op 20 nov. 2010 12:25:23
Mijn zoon van 18 jaar heeft s'ochtends bij het opstaan zulke heftige maagkrampen dat hij niet in staat is om naar zijn werk te gaan. Eten is ook niet mogelijk vanwege de misselijkheid, hij is dan ook erg bleek. Dit komt nog vaker voor als hij een korte nachtrust heeft gehad. Hij heeft (zwaar) lichamelijk werk waarbij ook vaak etens/rust pauzes erbij inschieten. Ik maak mij ernstig zorgen, en bij de huisarts krijg ik niet het gevoel serieus te worden genomen. Wie heeft advies voor ons?
gr. Anita
Ik krijg regelmatig te horen dat mensen problemen met hun huidige huisarts hebben. U bent vrij om te kiezen door welke arts u wordt behandeld. Dat staat in de Wet op de Geneeskundige Behandelings Overeenkomst en in de ‘Gedragsregels voor artsen’ van de beroepsvereniging KNMG. Dit betekent ook dat u in principe zelf kunt kiezen welke huisarts u wilt.Op o.a. de website van Independer kunt u kijken waar bij u in de buurt een alternatieve huisarts is: http://www.independer.nl/huisartsen/invoer.aspxNeem voor overstappen (telefonisch) contact op met de nieuwe huisarts, of doe dit via je verzekeraar. Zorg er voor dat je oude huisarts jou dossier doorstuurt aan je nieuwe huisarts.Nu dat probleem opgelost is, neem je je zoon mee naar je nieuwe huisarts en leg je het probleem voor. Succes!
In negen van de tien gevallen verhelp je acute maagpijn door een groot glas water te drinken. Dat helpt meteen. De meeste mensen drinken sowieso te weinig en als je zwaar werk doet verlies je al gauw veel vocht door zweten. Natuurlijk moet je zoon beter voor zichzelf zorgen door op regelmatige tijden te eten en er dan ook echt voor gaan zitten. Ik denk dat zijn gezondheid meer bij gebaat is bij een andere werkgever dan bij een andere huisarts, hoewel de huisarts hem natuurlijk wel serieus moet nemen.
Hoi Anita,Zo'n 10 jaar geledenheb ik daar ook nog last van gehad en bij mij bleek het na talloze onderzoeken uiteindelijk om spastisch colon te gaan. (Da's wel niet enkel 's morgens, maar de dag rond, op verschillende momenten en na het eten is het soms nog erger). Hiervoor bestaat er redelijk goeie medicatie: spasmomen. Maar, net zoals hierboven ook al een paar keer gezegd:eigenlijk is het vooral belangrijkdat je ook je levensstijl gaataanpassen (de spasmen zijn namelijk een soort noodkreet van je lichaam op bvb teveel stress en een ongezonde levensstijl). Uiteindelijk ben ik nu al een behoorlijke tijd spasmenvrij sinds ik weer meer bengaan sporten, meer fruit en yoghurtben gaan eten en geen koffie meer drink.Niet te vergeten dat ik ook op werkvlak een aantal zaken gewijzigd heb...
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED