Infraroodborstje op 24 mrt. 2011 12:00:19
Het is de laatste tijd weer een heel hot item geweest, jezelf opgeven als donor. Ben jij al donor of wil je dat juist niet? Ik heb zelf de keus gemaakt om geen donor te zijn. Dat klinkt misschien een beetje arogant omdat ook ik ook gebruik zou maken van een donor als ik in het ziekenhuis zou liggen. Ik heb altijd een beetje het idee gehad dat donoren niet respectvol behandeld worden. Dat het een beetje is van: hup alles eruit wat we kunnen gebruiken, de zaak weer dichtmaken en snel begraven. Familie moet immers ook direct afscheid nemen waarna het lichaam naar een ziekenhuis gaat voor orgaandonatie.
Hoi, ik hoef er niets aan toe te voegen, eigenlijk denk en voel ik precies hetzelfde. Groet, Cupido
Om eerlijk te zijn heb ik dat idee ook. Ik probeer mezelf er wel eens van te overtuigen dat ik beter wel donor kan zijn, maar het blijft me tegenstaan. Juist om die reden.En ook omdat ik twijfel of donors even lang in leven worden gehouden als niet-donors (van wie de organen toch niet gebruikt kunnen worden).
Grappig om te zien dat ik niet direct afgebrand wordt. Vaak zien mensen je toch vaak als egoistisch als je jezelf niet opgeeft als donor maar wel organen wilt ontvangen. De politiek is trouwens ook met een nieuw systeem bezig, als het aan D66 ligt ben je voortaan automatisch donor tenzij je jezelf duidelijk afmeldt.
Ik vind jou niet egoïstisch(dus ikzelf ook niet:)) want, de mensen die het wel doen, voelen zich er niet zo ongemakkelijk bij zoals wij dat voelen. Daarom doen zij het wel. Het is een gevoel, en alshet je niet lekker zit, dan moet je het gewoon niet doen. Tuurlijk, ik heb ook twijfels, en hoe langer ik er over nadenk, trek ik dan meer de kant op van Jaaaa ik ga het doen. Ik gadanbv.nadenken over dat ik bijv. iemand had kunnen 'redden' etc. Maarmijn eerste ingeving is: nee toch liever niet. Maar wie weet, misschien denk ik er over een aantal jaren er anders over...Groet,Cupido
ik ben het hier totaal niet mee eens. Ik vind het vrij egocentrisch gedacht, egoistisch is niet het goede woord, want je moet doen wat je wilt, wat goed voelt. Als je denkt zoals jij dan zou je ook geen organen van anderen moeten aannemen als jij het nodig zou hebben, met hen wordt net zo disrecpetvol ongegaan als met jou, in jouw ogen dan. Ik denk: dood is dood, en elk leven dat je kan redden met jouw zielloze lichaam is er eentje. Ik ben voor het idee van d66, iedereen donor worden en wil je het niet, dan moet je actie ondernemen. Luiheid kostin het syusteem zoals wij dat nu hebben mensenlevens. Want ik bene rvan overtuigd dat er meer donoren rondlopen dan er geregistreerd zijn, maar dat de mensen het vergeten of gewoon de moeite niet nemen. Andere discussie, maar wel eentje waar ik me bij op kan winden.
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED