JohanB op 18 aug. 2010 10:54:03
Ik heb al jaren last van stof allergie, huisstofmijt. Heb daar nesuspray voor en stofzuig ook veel. Nu heb ik deze zomer ook veel last van traanogen gehad, en veel niezen als ik buiten kwam. Vrees dat ik nu ook hooikoorts heb. Weet iemand of dat vaak samen gaat. En of ik zelfde nesuspray ook voor hooikoorts kan gebruiken.
Hoi, ik heb ook hooikoorts (al heb ik steeds minder last) en stofallergie. Dit gaat inderdaad vaak samen, ik ben ook allergisch voor honden en katten. Zou eens naar de huisarts gaan als ik jou was, Bij traanogen willen druppels nog wel eens helpen.Good luck
Gaat inderaad vaak samen. Een tip uit ene heel andere hoek dan je zou denken: laat eens testen of je allergisch bent voor zuivel, of intolerant. Zuivel werkt op de slijmvliezen, die daardoor minder krachtig worden en eerder allergene stoffen binnenlaten. Ik ken mensen die gestopt zijn met zuivel en daardoor hun allergien een stuk beter onder controle hebben gekregen. succes!
Hoi, ik heb geen allergie volgens mijn HA, maar gevoelige slijmvliezen. Heb er verder geen verstand van. Maar ben wel nieuwsgierig of dit voor mij ook niet 'handig' is dit te testen? Zou zo'n test voor mij wat kunnen betekenen? Zo ja, waar kan ik dat doen?Trusten,Cupido
Ik trek volgens mij geen volle zalen met mijn vraag... jammer
Beste Cupido, vraag een allergietest bij je huisarts, hij kan niet zomaar zeggen dat jij geen allergie hebt. Dit onderzoek word normaal in het ziekenhuis gedaan met plakkertjes op je rug en/of met prikjes onder de huid en meestal gewoon op jearm(en). Zijn er stoffen bij waar jij allergisch voor bent dan uit zich datin rode vlekjes of bultjes op je huid. Doen zou ik zeggen, groet chrisje....
Ik geloof dat Cupido wil weten of een voedseltest zin heeft, want allergien heef hij niet, zegt de HA. Dan moet je naar ene voedingsdeskunidge gaan, die je hangt je aan een apparaat en stuurt steeds elekrische impulsen door je lcihaam waaraan bepaald estoffen zijn verbonden, als de meter op het apparaat uitslaat is het mis. Het kan ook via spierspannigstesten. Ik weet niet of je bij de HA ook op voedselintollerantie kan testen, vraag het eens na zou ik zeggen. Succes!
Als de huisarts daar zo zeker van is dan moet er ook een test aan vooraf zijn geweest , hij kan dit niet beoordelen door even in je keel te kijken. Cubido laat heteven weten ja????
Het lijkt me dat wat Doortje beschrijft inderdaad een handige test is, want dat heeft wel te maken met je slijmvliezen. Het is toch prettig als je zeker weet of je dat hebt en of er dan iets aan te doen is!
Even het volgende: mijn HA heeft mij laten bloedprikken(hooikoorts etc.), kwam niets uit. Zij heeft mij doorverwezen naar een KNO arts. Heb een CT scan laten doen. Kwam niets uit. Gebruik sindsdien een neusspray. Geprobeerd te stoppen, maar werd gillend gek van de pijn en klachten, dus was maar wat blij met deze neusspray. En wat ik eigenlijk wil(de) weten en best wel nieuwsgierig naar benstaat hierboven(6 april). Wat moet ik nu doen? Oh ja, even iets anders, ik ben een vrouw :-). Bedankt voor de reacties.
Aangepast op: 15 apr. 2011 22:36:17
Op je vraag van 6 april kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, maar wat balen dat er nies uit kwam. Wel fijn dat de neuspray blijkbaar blijkt te helpen. Was je nu dus bij de KNO arts geweest voor die CT scan? Of moet je daar nog heen?
Hoi, nou ik baal wel en niet. Aan de ene kant was ik juist blij dat er niets uitkwam want dan is er ook niets..?.. Aan de andere kant, waar komt het dan vandaan? Maar daar heb ik dus al een antwoord op gekregen: gevoelige slijmvliezen. Omdat ik hier las dat zuivel op de slijmvl. werkt, en daardoor minder krachtig worden, ben ik gestopt met zuivel. Neusspray ook mee gestopt. Ik heb een Rhino Horn gekocht en die gebruik ik iedere dag om mijn neus te spoelen/reinigen. Ik ben al geweest naar de KNO arts voor die CT scan.oH JA, zo nu en dan gebruik ik een neusspray van Weleda Rhinodoron(bevochtigt,reinigt en verzorgt het droge neusslijmvlies) er zit Aloë vera in. Dit doe ik gewoon voor mijn "gevoel" hoor. Het voelt lekker.Alvast een VROLIJK PASEN!!!! :-)cUPIDO
Aangepast op: 23 apr. 2011 18:02:26
Hoi Ik heb hooikoorts, en gebruik hiervoor Cetirizine. (dit word overigens ook gebruikt voor allergie voor wespen steken ((tabletvorm))Dit kan je even proberen, is gewoon te koop bij de drogist, en inmiddels ook bij de aldi.succes!
Hoi allemaal, ook bij mij gaan huisstof-allergie en hooikoorts samen. Maar het is al 30 jaar geleden begonnen en ik heb de indruk dat het met de jaren beter wordt. Vroeger kon je van de HA anti-histaminetabletjes krijgen (Triludan bijv.) en die werkten uitstekend! Maar helaas is het spul zó slecht voor je lever, dat ze niet meer voorgeschreven mogen worden. Snif, nu blijft het behelpen met allerlei wel of niet receptplichtige sprays, druppeltjes etc.die allemaal op hetzelfde gericht zijn: kalmeren van de slijmvliezen. Welk werkzaam stofje het beste aanslaat is voor iedereen weer anders, dus gewoon uitproberen maar. Ik heb ook ooit een boom-pollen-allergie gehad; die ging met een injectiekuur van 3 jaar helemaal over! Sterkte allemaal deze zomer!
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED