vrouw25 op 18 aug. 2010 14:32:36
Ik sport veel, vooral hardlopen, en bereik dan vaak een maximale hartslag van 180. Een uur of twee na het sporten heb ik vaak nog steeds een hartslag van rond de 90, terwijl mijn hartslag in rust normaal 65 is. Moet ik me zorgen maken?
Hoi vrouw van 25. Ik heb nog een veel hogere hartslag naa het sporten (rond de 115). Ik loop bij een cardioloog voor hartproblemen en die zeg dat de hoge hartslag heel normaal is. In jou geval zou ik me dus heleaal geen zorgen maken.
Hoi, eens kijken of ik hier wat tips kan vinden. Ik heb ook ene hele hoge hartslag. Niet om jouw probleem kleiner te maken, maar die van mij ligt na ene minuut zachtjes hardlopen al op 200 en de max op 220. Vaak slaat hij ook over. MAar dat vind ik moeilijk om precies vast te stellen. Een uur na sporten zit ik dan wel weer op 70, wat mijn normale hartslag is. Mijn huisarts zegt me, mede om dat laatste, dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar dat doe ik dus wel (wat doe ik anders hier he? :)), iemand tips? groet Joke
Als je huisarts zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan is het prima. Ik las laatst dat het belangrijk is of en hoe snel je weer terug komt op je normale hartslag. De rest gaat vanzelf naar beneden als je vaker oefent.
Een verhoogde bloeddruk klinkt vrij normaal, vooral na sporten. Een hoge bloeddruk is niet gezond, echter kan iedereen een hoge bloeddruk hebben op een moment. Belangrijk is dat het gemiddeld normaal blijft. Wanneer je onzeker bent kan je idd een bloeddrukmeter aanschaffen of idd bij je huisarts geregeld laten meten. Verder een gezonde levenstijl hanteren: http://normalebloeddruk.com/hoge-bloeddruk voor meer info over een gezonde levenstijl en wat een normale bloeddruk en een hoge bloeddruk is.
Aangepast op: 8 mrt. 2012 21:53:24
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED