Redactie op 29 aug. 2011 15:15:56
Het is gedaan met af en toe een sneu stukje chocolade eten. Chocolade mag weer gegeten worden, en het liefst een beetje veel ook. Nieuw en grootschalig onderzoek heeft aangetoond dat chocolade hartstikke goed is voor je gezondheid. Door flink veel chocolade te eten, kan het risico op het ontwikkelen van een hartziekte met maar liefst een derde verminderd worden.
Wat vind jij van dit soort onderzoeken: zorgen ze ervoor dat je chocolade vaker op je boodschappenlijstje zet, of maakt het voor jou niet zoveel uit?
Ik kan het vaak niet laten om het bij een klein stukje te laten dus het zal bij mij niet vaker op het boodschappenlijstje komen te staan. Gezond leven en eten is volgens mij ook prima voor je hart :)
Ik ben zelf niet zo dol op pure chocolade en dat is het volgens mij vaak, wat beter is. Als het witte was, zou ik het wel vaker op mijn lijst zetten, maar daar krijg ik helaas ook hoofdpijn en pukkels van. Was het maar smerig! dan was alles een stuk makkelijker!
Mijn favoriete kleur v. chocolade is wit, als ik er eenmaal aan begin ben ik niet meerte stoppen. Pure chocolade kwam mijn huis niet in, ik vond die echt veel te bitterbrrr maar sinds ik de pure chocolade van BIO heb geprobeerd ben ik helemaal verslaafd geraakt en ligt er altijd wel watvoorraad in huis. Yvette wat jij aangeeft dat je hoofdpijn krijgt van witte kan zijn in combinatie met een ander voedingsmiddel, bij mij was kaas enchocolade de oorzaak van dehoofdpijn.Gewoon even opschrijven wat je die dag nog meer hebt gegeten dan kom je er wel bij uit. Succes. HaCupido, de Bio+ heeft 72% cacaoaandeel enje zou hem echt eens moetenproeven hij is echt lekker.
Aangepast op: 2 sep. 2011 19:38:20
Oh ja leuk, ik doe ook weer even mee: of ik het vaker op mijn boodsch. lijstje zet door het onderzoek? Nou, ik lust wel chocolade, (juist geen wit), maar melk en puur! Als kind juist wit! En mijn vader at puur, bah ik vond dat goor. Het doet me wel iets, de berichten over chocolade, eerder hoorde ik dat juist puur zo goed was. Op brood vind ik puur héél erg lekker en melkchocolade niet. Ik heb vorige week bij de Albert Heijn van De Ruijter Intens Puur ontdekt! 60 procent meer cacaobestanddelen! En ik vind het heeeerlijk!! MIsschien een tip voor iemand die ook van puur houdt. Of voor de mensen die het nu wel willen gaat eten omdat er wordt gezegd dat het gezond is. Meestal eet ik van het merk Cote d'or. EN dan die rode reep melkchocolade, Bonbonbloc Truffel Puurof die groene met stukjes hazelnoot hmm. En die chokotoffs van Cote d'or...die durf ik niet te kopen, want die zijn echt niet veilig in mijn buurt, gewoon echt heel gevaarlijk lekker!! Ik had gisteren een handjevol m&m's gegeten en ik heb ook hoofdpijn? Misschien wat crisje zegt? Want ik heb ook kaas gegeten.groetjes, Cupido
Aangepast op: 2 sep. 2011 15:56:32
Kaas kan ook voor hoofdpijn zorgen, helaas. Het is wel heel lekker, een van mijn favorieten
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED