hilde1 op 19 aug. 2010 10:25:58
Weet iemand of baden in zout water echt helpt tegen eczeem? Ik zit al jaren lang met eczeem in met name knieholte en op mijn handen. Ik hoor van veel mensen dat zout water helpt, of in ieder geval de klachten verminderd. Klopt dat?
Hoi Hilde. Mijn zoontje van 4 heeft sinds zijn geboorte verschrikkelijk last van eczeem. We gaan in de zomer (en soms ook in winter) altijd naar zee toe, meestal naar Terschelling (niet in de winter :)). Het zoute water doet echt wonderen. Natuurlijk is het effect niet blijvend, maar een paar weken minder last is voor onze zoon al winst. Probeer het eens. Terschelling is een echte aanrader. Er hangt een goed energhie en veel rust. Natuurlijk mag je ook een ander eiland nemen, zo lang het maar niet in een zoetwater meer ligt :)
Wij gaan elk voorjaar naar Griekenland, iets verder weg dan de Waddeneielanden:). En mijn eczeem knapt altijd erg op van die bezoekjes. Het gebrek aan stress heeft daar denk ik ook wel mee te maken, al blijftzoiets altijd gissen. Maar zout water helpt dus Hilde, in ieder geval in mijn geval en dat van de vorige spreker!
Groetjes Berrie
Ik heb laatst een behandeling met vissen gehad die dode cellen van mijn huid weg hebben gegeten. Vreemde ervaing, maar het helpt wel. Tenminste na eenw eek ziet mijn huid er nog steeds goed uit. Weet iemand hoe lang dit effect aanhoudt en is er een frequentie waarin je dit kan laten doen, als een soort van onderhoudstherapie? Het was in een wellness centre, niet echt de plek voor medische hulp :) groeten, Doortje
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED