Redactie op 6 jun. 2011 13:51:31
Het lijkt erop dat de oorsprong van de EHEC-bacterie eindelijk gevonden is: mogelijk is het afkomstig van taugé en heeft het dus niets te maken met komkommers. Dat betekent nog niet dat alles helemaal veilig is; er zal nog meer onderzoek uitgevoerd moeten worden en de bron van de besmette taugé moet natuurlijk ook opgespoord worden.
Wat doe jij tot die tijd: gewoon (gewassen) groenten blijven eten, of laat je het maar even staan?
Om eerlijk te zijn maak ik me best een beetje zorgen omdat het allemaal heel ongrijpbaar lijkt. Dan is het weer dit en dan is het weer dat. Eigenlijk geloof ik niet eens dat die tauge nu de oorzaak is. En wie zegt dat het niet in NL is? Ik eet op het moment mondjesmaat groenten en alleen uit Nederland. En ik hoop dat een goede weerstand helpt. Ik ben er niet gerust op.
Tsjah, ik zit eigenlijk wel in een luxe positie. Een aantal dingen halen we uit eigen tuin, mijn vrouw verzorgd liefdevol alle plantjes in de moestuin. Verder maak ik me niet heel druk, in Nederland zijn er nog niet veel mensen ziek geworden (gelukkig maar!) dus zal het met de bacterie nog wel wat meevallen.
Ik blijf alles gewoon eten. Risico's heb je in het leven. Ik heb gene zin om me door angst te laten leiden, in dit geval angst veroorzaakt door slechte informtaievoorziening. De basis van de uitspraken is te onzeker, en wat ik zeker weet is dat het gevaarlijekr is om in een auto te gaan zitten, dan 100 gram tauge te eten. Dus dat heb ik van het weekend gewoon gedaan, en zojuist nog ene stukm komkommer op. Komkom maar op met die groenten!
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
|
|
||
|
|
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED