Johnnn op 22 aug. 2010 12:43:22
Hallo allemaal,
Ik denk dat ik last van astma heb, maar omdat ik al in de 30 ben, denk ik dat het ook COPD kan zijn. Wie weet wat de verschillen precies zijn en hoe ik er achter kan komen wat ik precies heb? Ik ga ook naar de huisarts, maar die is nu op vakantie en ik ga liever niet bij een andere.
Gegroet
Johnnn
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar mijn vader was 39 toen COPD werd vastgesteld, terwijl de dokter zei dat dat normaal gesproken inderdaad pas ergens na de 40 'kon' komen. Ik zou gewoon naar de dokter gaan, dan weet je wat het is en wat je kunt doen.
Ben je al naar de huisarts geweest? Ik ben zelf wel benieuwd naar het verschil tussen COPD en astma. Ik kan ook geen antwoord geven, maar als je hier nog een bericht zou kunnen achterlaten, zou dat wel fijn zijn.
Astma is een chronische ontsteking van de luchtwegen, deze aandoening van de luchtwegen wordt actief, van tijd tot tijd, bij prikkelende stoffen of stoffen waarvoor de patiënt allergisch is. COPD betekent een chronische obstructieve longziekte(er is dus een aanhoudende obstructie in de longen). Het is een verzamelnaam voor de longaandoeningen als chronische bronchitis en longemfyseem. Bij mij hield het in dat door de vele malen chronische bronchitis te hebben gehad de zogenaamde rek uit de longen was, hierdoor dien ik elke dag pufjes te nemen, om ontstekingen in de longen tegen te gaan. Het voordeel is nu, dat je veel minder vaak verkouden bent.
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED