Minnie op 22 aug. 2010 12:06:24
Omdat ik een beetje te dik ben wil ik graag meer bewegen, maar ik heb ook heel snel last van buiten adem zijn. Ik heb ook vaak hooikoorts. Is het ook mogelijk te sporten als je geen goede conditie hebt? En wat zijn dan goede sporten?
Toen ik begon met afvallen had ik ook helemaal geen conditie. Ik ben gewoon begonnen met kleine stapjes. Eerst een paar honderd meter wandelen, dan steeds harder lopen tot je aan het joggen bent. Elke dag of om de andere dag weer. Je merkt dan wel dat je steeds wat verder komt. Het is niet heel makkelijk, maar alle begin is moeilijk!!
beginnen met sporten is altijd lastig maar je kunt het best doen ook al heb je geen conditie. ga gewoon kleine dingen beginnen, lopen naar de supermarkt of naar de bus, soms de trap op sprinten. ook goedkoop: huishouden verbrand heel veel calorieen. succes!
Ja, dat kan prima volgens mij. Het toverwoord is opbouwen. Begin dus bijvoorbeeld de eerste week met een half uur per dag normaal wandelen. In de 2e week ga je bijvoorbeeld 15 seconden hardlopen gevolgd door een minuut wandelen. Dat herhaal je 10 keer een week lang. En zo kun je je conditie prima opbouwen. Er is vaak maar 1 manco waarom het niet lukt en dat is doorzettingsvermogen.
opbouwen is het toverwoord inderaad., niet helemaal waar trouwens. Plezier is het toverwoord! Voel je niet schuldig als je niet hard genoeg gaat: het juist goed, als je wilt afvallen, om het tempo wat gematigd te houden, dan verbrand je het meeste vet.
Ja, toch raar. Ik ben wel gemotiveerd, maar dat stopt vrij snel en daarna is het gewoon niet leuk meer. Dan moet je doorzetten, maar ja...
Reageren? Registreer een nieuw account of log in
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Laatste forum reacties
- Als jij zoveel last hebt van de overgang,... door gezondechocola op 16 mei.
- Allergieen en reacties bij het eten van cacao... door gezondechocola op 16 mei.
- Statines, stop met het slikken van statines, ze... door Healb op 8 mei.
- ik zit dus ook in een straatje zonder einde! IK... door leentje op 20 apr.
- Ik kreeg op 4 april Donacom 1178 mg... door Sus op 19 apr.
- Direct naar het forum
© 1999-2012 ConsuMed. Alle rechten voorbehouden.
Over ConsuMed |
Adverteren |
Privacy |
Disclaimer |
Links |
Sitemap
technische realisatie door EXED