Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

ik hou niet van het woord "dieet"

Elma op 22 jun. 2015 17:30:49

Ik houd dus niet van het woord dieet. Dieten doe je tijdelijk en dat is de grote fout. Je kan dit beter vervangen door een permanente gezonde eetcultuur. In de jaren 1960 hadden we praktisch geen obese mensen. Toen aten de mensen nog gezond. Ontbijt met brood en beleg. Middag met een warme maaltijd met soep, 2 aardappelen, groenten en een stukje vlees of vis en een stukje fruit als dessert. Avondeten bestond uit een lichte broodmaaltijd of een warme maaltijd, zonder voorgerecht en dessert. En geen tussendoortjes, wat diëtisten ook mogen zeggen. Drink wel tussendoor calorievrije drank, zoals water, koffie of thee. Laat de frisdranken voor wat ze zijn. Ook de "light" dranken. Drink maar af en toe wat alcoholische dranken en je komt zo weer op een gezond gewicht.

Waarom dus niet terug gaan naar die eetcultuur en al dat vette, fastfoodachtige eten laten staan voor wat het is.

Ik ben afgevallen, nadat ik ook "bourgondisch" aan het eten was en toen diabetes kreeg. Nu zit ik al 3 jaren op een normaal gewicht. Het vergt wat aanpassing, maar het went. En als mijn maag in de dag eens wat knort, dan drink ik een slokje koffie.

Succes, mocht je nog willen afvallen.

FORUM LOGIN

Nog geen lid? Meld nu gratis aan!
Gegevens kwijt?

Advertorial

Advertorial

Consumed op facebook

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock