Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

Zitten is dodelijk - 7 eenvoudige stappen om meer te bewegen - 1

Voor het onderzoek werd onderscheid gemaakt tussen mensen die ‘highly active’ waren, versus mensen die ‘inactive’ waren. Wie meer dan 10.000 stappen per dag liep, is highly active. Wie minder dan 5.000 stappen per dag loopt, is ‘inactive’. Mensen die in de categorie ‘inactive’ vielen, hadden veel meer kans om chronische ziekten te ontwikkelen, ook als zij in feite wel in beweging kwamen. Volgens onderzoekers bleken vooral de kleine dingen voor het verschil tussen actief en inactief te maken.

Opvallend is dat vooral vrouwen meer last hebben van zittend werken; de kans dat zij een chronische ziekte ontwikkelen is groter dan bij mannen. Wie zittend werkt, doet er daarom goed aan zijn of haar dagelijkse beweging niet te beperken tot een half uurtje per dag, maar juist te kiezen voor een spreiding over de hele dag. Dat kan al heel gemakkelijk:

1. Neem de trap
Dagelijks de trap nemen in plaats van de lift is goed voor je conditie en houdt je in beweging. Het is een kleine moeite, die je hooguit een paar minuten extra kost.

Lees verder »

Advertorial

Consumed op facebook

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock