Uitgebreid
Zoek in alles
Of zoek in een categorie
Dossiers Nieuws & Blogs
Ziektebeelden Gezondheidstests
Medicijnen Overig

Waarom de sportschool je dik kan maken

Niet te veel eten
Patel geeft aan dat er niets mis is met meer eten als je meer honger hebt, maar dat het wel de bedoeling is dat je niet te veel eet. Je moet alleen eten wat je nodig hebt, zodat je lichaam de kans krijgt om extra vetten te verbranden.

Juiste sportvorm
Wie moeite heeft met matig eten kan er ook voor kiezen om zich vooral op cardiotraining te richten. Een uur op de crosstrainer of fiets helpt met het onderdrukken van een hongergevoel, terwijl je van anderhalf uur krachttraining juist wel trek krijgt. Dit komt omdat cardiotraining het aantal hongerhormonen in je lijf vermindert. Voor maximaal resultaat eet je ook niet voor de cardiotraining, waardoor je direct begint met het verbranden van vet in je lichaam. Als dit wat te heftig is, kun je ook beginnen met het vermijden van suikers en koolhydraten. Ook dan kan je lichaam direct beginnen met het verbranden van reserves.

[2 van 3]

Lees verder »

Lees ook:

- Gezond eten: de 10 beste keuzes
- 5 tips voor een fit gezin
- Echt waar: slank met zwarte peper

De zomer is een mooie tijd om af te slanken; zonnig weer nodigt uit om een stukje te lopen of te fietsen. Wil jij deze zomer ook wat kilo's kwijtraken of juist wat aankomen? Deel je ervaringen dan via het forum.
Op de hoogte blijven van de actualiteiten kan via onze Facebook-pagina.

Advertorial

Advertorial

Consumed op facebook

Laatste forum reacties

Gezondheidstest

Consumed Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de gratis ConsuMed nieuwsbrief
Technische realisatie door Madicine Media
Some stock images used under license from Shutterstock